onsdag 26. mai 2010

Brødbakst.


Ja da har vi hatt bakedag her i huset igjen...
Noe vi har med jevne mellomrom..Hver 2 mnd ca.

Vi laga 30 brød,på 10 timer.Mannen begynte med å sette deig før han tok turen i båten for å gjøre den klar for sommeren,da tok jeg over:)Begynte kl 9 med å sette den første deigen,hevet en time,trillet ut og etterhevet 1 time,satte ny deig...

Her er nesten alle brødene innpakket og klar for fryseren...
Håper det varer til langt utpå sommeren før neste runde.
Er mye på en gang, men det er jo ingen jobb når man først finner fram assistenten.

Godt med hjemmebakt brød,skikkelig mat som fyller opp i magen og som varer lenge.

Ha en fin dag!!

2 kommentarer:

  1. Jeg er imponert over en slik produksjon. Det hender jeg baker brød jeg også, men det begrenser seg til en 3-4 i slengen.

    SvarSlett
  2. Utrolig, hvordan får du unna alle de? hele dagen til baking og steking da? Enda en flott foto-blogg! Heldige meg!

    SvarSlett