lørdag 10. april 2010

Minner...

Dukkehuset mitt!


Her er dukkehuset jeg hadde når jeg var lita.
Det vises vel at dette var på slutten av -70, begynnelsen av 1980 tallet når man ser på tapeten inni og gulvbelegget..
Skikkelig flott! Men det er ganske så tomt inni.

Jeg fikk huset i julegave når jeg var rundt fire/fem.
Kjempeglad for det, men når jeg ikke fikk møbler ble jeg litt skuffa, men lekte like godt for det.
Laga møbler av fyrstikk esker til sofa, stoler og bord,som jeg lima tøystykker oppå.
Og dermed var leken igang...
Men ei venninne av meg hadde møbler i sitt hus og LYS...Å så misunnelig jeg var.

Nå er det min datter som leker med huset...

Det er noen få ting inni som jeg hadde på slutten,før jeg vokste fra det.

Så nå har jeg helt dilla og vil kjøpe alt av inventar til henne så hun kan kose seg med det som jeg ikke fikk da jeg var liten...
Fins masse flott hos Ellos,men du og du så dyrt det er!!
Er det flere som har hatt sånne selv som barn eller gitt til barna sine?
Noen minner?

Ha en flott søndag!!

3 kommentarer:

  1. Å dette dukkehuset husker jeg!! Venninna mi hadde et slikt og jeg var stormisunnelig..

    Min far som var snekker bygde et dukkehus til meg. En lysegul enebolig med alt på ei flate. Måtte løfte taket av for å kunne leke med det.
    Husker ennå hvor stolt jeg var.

    Møblene var ei blanding av hjemmelaget og kjøpte.

    Ha en trivelig dag:)

    SvarSlett
  2. Heia;)
    He he he,vi er like på fler områder ser e!
    Jeg hadde akkurat det samme dokkehuset:D
    Hadde heller ikke møbler,men når en er barn er man oppfinnsom;)
    Jeg lagde tilogmed gardiner, husker jeg.
    Ha ei fin uke videre,kleeeem!

    SvarSlett
  3. Hei på deg;) Et slikt hus ønsket jeg meg, men hadde det aldri;)
    Så koselig å kunne gi det videre og se at din datter koser seg med det;)

    Ha ei flott uke videre og klem fra meg;)

    SvarSlett