søndag 25. april 2010

Prøvekake..


Ja sånn ble kaka jeg bakte igår..Litt Mislykket:(
Har ikke noen erfaring med silikon fra før, så dette var spennende..

Her er bilde fra sånn det så ut før den ble satt i ovnen...Jeg satte den i ovnen og satte klokka på 20min sånn som på vanlig langpannekake..
Men forstod fort at her måtte det mye tålmodighet og tid til...
Klokka gikk og gikk.......Og kaken stekte lenge og vel..Og så begynte den å renne over sine bredder...Skulle tatt bildet av det og for det var et syn..Men det stoppa etter ei stund,heldigvis for jeg begynte å bli bekymra for jeg satte forma på et stekebrett og ikke i langpanna...Så for meg at det kom til å renne i hele ovnen.....

Vel, kaka stod i ovnen i ca 1 time og 15 min..På 180 grader.Ferdig!!
Så hvordan få kaka ut av formen??
Fant vel ut sammen med mannen at det måtte jo være best om den fikk bli litt kald før vi prøvde...Vet ikke om det var så lurt...
Nå ja,kaka ble kald og vi skulle ha den ut..Hvordan...
Fikk vrengt den av..på et vis. Var litt uheldig for to tårn løsnet og litt av kaka satt igjen i formen...Ses på porten/døren.

Men sånn ble den nå altså..Er sikkert god for det.

Jeg drysset bare litt melis over,ville ikke legge så mye arbeid i det når jeg ikke følte at den ble så fin som jeg ønsket..
Så det spøker for at jeg må prøve meg på ei gelekake istedenfor til bursdagen i juni...

Får prøve en runde med det og sånn at jeg vet om det funker...Lover å vise bildet av gele tårnet hvis det blir bra....
Ha en fin søndag!!

1 kommentar:

  1. Ååå det var litt av ei kake!! Skikkelig flott spør du meg;) og helt sikkert veldig god også:)
    Ha en fin søndag kveld,
    klem:)

    SvarSlett