fredag 26. mars 2010

Nytt bilde!




Ja da er et oljemaleri ferdig...på tide,for jeg begynte på det i oktober i fjor.Så ble det et lengre opphold mens jeg var syk også begynte jeg igjen i februar og nå er det ferdig...Nesten.

Skal behandle det med fernich,men da må det være helt 100 eller 110% tørt,så til jul blir det vel helt ferdig.

Dette for å gjøre det holdbart på fargene.Også kan det vel ses at det er matt noen plasser og glans andre steder(pga at det tok så lang tid,var skikkelig tørt, også når jeg da begynte å klatte litt ekstra vistes det bedre enn jeg hadde håpa på) Så dette blir da å forsvinne når det blir behandla en siste gang,med fernich.
Heldigvis.


Får legge inn bildet på nytt når det er blitt sånn som jeg ønsker.Ellers er jeg vel ganske fornøyd,med tanke på at det er 14-15 år siden sist jeg mala med olje.

Gleder meg til å vise dere det andre bildet jeg holder på med.Det er stort,1 meter x 80cm.Men der har jeg laga meg arbeid,så når det blir ferdig, vet jeg ikke.Spørs hvor fort våren kommer og når lysten til å male går over...

Vi skal på hyttetur i helga,kanskje fiske litt og slappe av ilag!
Ha ei riktig flott helg!!

2 kommentarer:

  1. Se der,se der!
    Du er jo kjempeflink vennen:D
    Gleder meg sååå mye til å se det store prosjektet ditt!
    Ha ei fin påske og du...?Jeg kommer garantert på besøk!
    Klem;)

    SvarSlett
  2. Du verden så flink du er.Bildet er nydelig,for noen fine farger.Tenk å kunne male slik da,det er en gave!
    Håper dere har fått påskevær dere også,vi har finvær i dag,så får vi bare håpe det holder seg ei stund.God påske og god tur på hytta.Klem!

    SvarSlett